joi, 26 iulie 2012

Omida mancacioasa 1

 Lui Gabri i-a placut atat de mult cartea incat acum ne-o povesteste el si e tare incantat de ce se intampla cu omiduta mancacioasa. Am decis sa facem o lectie structurata pe mai multe parti (asa cum spune si Camelia este o tema foarte vasta ) si vom invata despre ciclul vietii unui fluture pe parcursul a mai multor zile.


In masura posibilitatilor vom incerca sa construim: omida mica, omida mare si grasa, coconul, fluturele-  pentru ca Gabri sa inteleaga mult mai usor ciclul evolutiv al unui fluturas.
 Gabri mi-a povestit ce se intampla cu mica omida , apoi am trecut la construirea omidutelor.

1.Omida mica
Am construit mai intai omiduta mica, din zale de carton "imbracate" cu hartie glase autocolanta (ne-a inspirat omida Ralucai)
Materiale necesare: carton, hartie glase autocolanta, foarfeca, lipici sau capsator, carioca neagra

Omida se poate face mult mai usor din zale de hartie colorata, cu ajutorul unui capsator. Noi insa am vrut o omida mai rezistenta si am ales cartonul "imbracat" cu hartie glase autocolanta, iar zalele le-am lipit cu lipici (capsatorul nostru mic, nu a facut fata cartonului si a trebuit sa apelam la lipici)

2. Omida mare
Omida mare si grasa am facut-o ca aici , materialele necesare: un carton de oua, acuarele (rosu, verde si galben), foarfeca, carioca neagra, sarma de la covrigi (daca aveti fir chenille ar fi mai bine, noi am adaptat), 2 margelute.


Am taiat cartonul de oua. Apoi l-am pictat: prima cupa rosie, urmatoarele verzi, iar intre-galben. Gabri s-a ocupat de pictat.



Am lasat la uscat. Dupa ce s-a uscat, am realizat si antenutele din sarma, in varful antenutelor am prins margelutele. Cu carioca am desenat gura zambareata si ochisorii, si gata omida noastra.












Un comentariu:

  1. Buna! Imi poti spune ce varsta avea baietelul tau la momentul acestei activitati?
    Mersi!
    Irina

    RăspundețiȘtergere